Volgers

woensdag 2 juli 2014

Vintage girl

Goedemorgen bloggertjes, Good morning blog friends,

Vandaag wil ik jullie nog eens een vintage kaartje tonen. Eigenlijk wilde ik een stempel kaart maken maar ik heb nog een hele voorraad knipvellen dus was ik maar begonnen aan een vintage kaartje. De basis was snel klaar want het idee was er wel maar de afwerking wilde maar niet lukken en heeft bijgevolg uren en uren geduurd. Ik heb regelmatig m'n kaartje gewoon laten liggen en iets anders gaan doen. In die tussen periodes heb ik de keuken gepoetst, boodschappen gedaan, een halve berg strijk weggewerkt. En na een avond en een dag was de kaart dan toch eindelijk klaar. Ik ben dus heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Dank je wel om langs te komen en een berichtje achter te laten.

Today I want to show you a vintage card. Actually I wanted to make a stamp card (my recent and new love) but I do have a big stack of image sheets so I started to make a vintage card. The base was quickly ready since the idea was there, but the finishing up didn't work out as planed. On a regular base I just left my card and did something else and during that time I cleaned my kitchen, ran some erins, did half of the mountain ironing ;-). And so after several returns to my card and after a whole evening and a whole day it was finally ready. So I am very curious to know what you think of it.
Thanks for stopping by and for leaving a comment.

Gebruikte materialen:
Basis chocolade bruin linnen karton 14,5x29 cm en dubbelvouwen
Wit linnen karton 13,8x13,8 cm
Stempel papier 13,5x13,5 cm
Het stempel papier is bewerkt met Distress Ink Broken China en daarna heb ik random 3 verschillende formaten bloemetjes erop gestempeld van de Joy! crafts clear stamp set Cherry Blossom Tree met Archival coffee.
Bovenaan zit een strook papier van de MD Pretty Paper Bloc PK9089 Beautiful Butterflies.
Image is van een Nellie Snelle knipvel NEVI006-My Pal
Dat heb ik opgekleefd op chocolade bruin linnen karton waarvoor ik de Joy! - Noor Design mal 6002/0257 vierkant met franse lelie gebruikt heb.
Enkele Nellie Snellen kleefparels erop.
De grote vlinder heb ik gestempeld op lichtblauw linnen karton en dan uitgenknipt.
Het takje ook uit lichtblauw linnen met de mal van Joy! crafts 6002/0263 Bille's Flourishes.
Voor de bloemetjes heb ik lichtblauw linnen karton bestempeld met Stazon Timber Brown en daarvoor heb ik de Joy! crafts clear stamp set 6410/0093 Grunge gebruikt daarna heb ik de bloemetjes uitgeponst en in elkaar gekleefd. Gebruikte ponsen hiervoor zijn van Nellie Snellen FLP003 Flower-1 Large + FLP002 Flower-1 Medium + FLP020 Flower-1 Small ook nog enkele blaadjes geponst met de FLP031 Rose Leaf pons. De hartjes van de bloemetjes heb ik gedaan met een perlen pen pastel geel.

Materials that I used:
Base chocolate brown linnen cardstock, on that white linnen cardstock.
Then I took paper that works well with ink and inked it up with distress broken china, when dry I stamped the flowers onto it randomly and for that I used the Joy! clear stamp set Cherry Blossom Tree and some Archival ink coffee.
On top there is a piece of design paper comiong from MD Pretty Papers Bloc PK9089 Beautiful Butterflies.
The image is from my stack it's a Nellie Snellen sheet called NEVI006-My Pal.
I matted the image onto chocolate brown linnen cardstock that I die cut with the Joy!-Noor Design 6002/0257 die ' square with a french lily'.
The big butterfly I stamped on light blue linnen cardstock and cut out with siccors.
I also used the Joy! crafts 6002/0263 Bille's Flourishes die in light blue.
Now the flowers I made by using the Joy! clear stamp set 6410/0093 Grunge on light blue linnen cardstock with Stazon Timber Brown. I then punched flowers out using the Nellie Snellen punches and then assembled the flower and used 3D glue. The hart of the flowers I made with Viva Pearl Pen pastel yellow.

Heel leuk en lief als jullie een berichtje achter laten, heel veel liefs van mij en tot de volgende post.

Very sweet and fun if you leave a comment, appreciate this, lots of love from me and see you in the next post.

Veerle x x

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Veerle,
Schitterend kaartje en ook je vorige is heel mooi.
Je gaat lekker.
Lieve groetjes van Tonny

Anoniem zei

Een echte beauty, Veerle, prachtig!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Unknown zei

Stunning card Veerle those flowers are gorgeous .
Chris x

Marlene Atkinson zei

A stunning Card,gorgeous image and design. Marlene

Craftin Suzie (Susan Wykes) zei

Veerle this is gorgeous what a lovely vintage image and I love the butterfly. Susan x

Rita zei

What a Stunning card Veerle. I love vintage too. The colour and image are just beautiful. Enjoy your Day. Hugs Rita xxx

Doreen zei

This is gorgeous,love the image,fabulous details.xxx

coldwaters2 zei

Wow this is stunning, love the vintage look it is my favourite style, that image, the flower display, colours and design look superb.
hugs
lorraine x

Desire Fourie zei

First of all thank you so much for becoming my 900th Follower, Veerle. You are a star. I have returned the favour here. Your card is just stunning and so beautifully vintage. Just love the blues and scrumptious flower spray. Thank you so much once again xxx
Hugs
Desíre
{Doing Life – my personal blog}

martine zei

Wouww Prachtig Veerle,
een streling voor het oog prachtig kaartje
heel mooi !!!
lieve groetjes martine

Chrissy zei

Oh! Gosh...she is a beauty Veerle..I love the frame die you used and the flowers are just gorgeous...fabulous vintage card..

luv CHRISSYxx

Unknown zei

Hoi Veerle,
Wat een dot van een kaartje, heb je weer gemaakt.
Liefs Lisa

Anoniem zei

Ha Veerle,

Je hebt weer een prachtige kaart gemaakt wat een werk maar je moeite
is weer dik beloond.

Liefs van Hetty

Anoniem zei

Hoi Veerle,
ik loop nog achter en weer een schitterende kaart en een heel lief plaatje, een echt lieverdje en prachtig gemaakt, liefs van Lydia

Unknown zei

Wat een schattig kaartje Veerle, prachtig van kleur en hele mooie afwerking
Groeten Karinne

Maria Kranen zei

wauw,wauw,wauw, echt een professionele kaartjesmaakster. gij komt nog in de boekjes terecht, zo een gave, proficiat.
Dikke knuffel, Maria

aussie aNNie zei

So adorable is this card, very elegantly designed.xxx
♥aNNieThe Journey is the Start

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...